Mvcbesök.

Idag har jag varit på Mödravården för mitt besök hos barnmorskan som jag lyckades få tidigare än planerat. Tog de vanliga proverna, stick i fingret, kissa i mugg och blodtryck och allt sånt såg bra ut. Kollade hjärtljuden och de låg runt 150s/m som vanligt, och mätte magen. Nu hade den växt till 34cm, från 31cm senast. Så kurvan har planat ut lite grann, så jag är inte lika jättelik i förhållande till hur långt jag har gått, längre. Fast ändå stor. Man brukar vara runt 30cm nu, och med äldsta tjejen var jag 32cm vid denna tidpunkten. Tyvärr har jag ju inte papprena från graviditeten med minstingen, annars hade det varit roligt att ha att jämföra med.

Så, som det är nu så är det "bara" sammandragningarna som stör. Jag fick en läkartid till onsdag, då får vi se vad hon säger. Min bm säger att det troligtvis inte är någon fara för bebisen, dels för att jag har haft mycket förvärkar innan och dels för att de andra två har kommit när de ska och inte för tidigt. Så nu är det vila fram tills på onsdag, sedan får vi se hur det blir.

Nya spjälsängen är beställd, och förhoppingsvis på väg :) Wohoo! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0