Migrän...

Något som jag välsignats med under denna graviditet är migrän. Minst en gång i veckan, denna veckan t.o.m två dagar i rad. Härligt. Jag ber en tyst bön och hoppas att det kommer att försvinna när bebisen har kommit ut.
Den senaste veckan har jag drabbats av veckoförvirring, i tre-fyra dagar fick jag för mig att jag var i vecka 25 och inte 24, och blev helt nedstämd när jag kollade kalendern i fredags och insåg att jag räknat en vecka för mycket :P Det var nästan som att gå på UL och bli tillbakaflyttad :P Fast sedan gick det över ganska fort.

I onsdags var på mvc för att träffa vikarierande BM och läkare från Spec.Mödravården. Läkaren skrev ut ett nytt, tydligare sjukintyg som F-kassan förhoppningsvis ska godkänna. Det börjar bli långdraget nu... Lyssnade på hjärtljuden som låg på 150slag/minut och mätte magen. Fick äran att bli stucken i både finger och armveck och dessutom ställa mig på vågen. Snark. Det var ingen rolig upplevelse. Dessutom hade jag glömt att kontrollväga mig hemma på morgonen, så jag var helt oförberedd på de höga siffror som visade sig på displayen. När läkaren skulle mäta magen kommenterade hon på att jag kanske borde tänka på på vikten lite mer nu när jag lagt på mig så mycket. Snark igen. Jag fräste att jag minsann går på spinning tre dagar i veckan! Men sedan när jag tänkte efter så insåg jag ju att de senaste veckorna har jag varit både sjuk och däckad av migrän många av tillfällena. Kosten har väl inte heller varit vad man kan önska kanske... Eller, nej, det har den inte. Skärpning nu. Det blir ju bara mer jobb för mig själv när bebisen kommit ut, hur kul är det liksom?
Näe, nu är det neddragning på socker och vitt mjöl. Jag kan ju egentligen, jag är bara... lat och bekväm :P

Hoppas att min ischias ska överleva en promenad idag. Ska knata ut när mannen har vaknat tror jag. Han är sist i hushållets maginfluensa, vi andra har frisknat till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0