Tredje gången gillt?

Jag vet att jag är gnällig, men det börjar bli löjligt med alla krämpor nu. Förra fredagen, för drygt en vecka sedan, fick jag ju penicillin. I måndags/tisdags fick jag biverkningarna nässelutslag i hela munnen, samt en svampinfektion i underlivet. På tisdagen var jag på mvc, så jag hann inte med vårdentralen då. På onsdagen fick jag tid på VC, fick veta att det inte fanns nått att göra åt nässelutslagen, men att jag kunde få Canesten mot svampen, eftersom jag inte tål Pevaryl.
Jag tog bussen in till stan för att hämta ut den där salvan. Efter tre timmar, fyra apotek, krämbyte och 25 minuter för att få krämen expiderad satt jag, arg som ett bi och helt slut, på bussen hemåt igen. Jävla röv.

Kom iaf hem och började behandla med Canesten iaf. På torsdagkväll var mina blugdläppar svullna tre gånger sin naturliga storlek, jag hade klåda, sveda och "obehag" som det så snyggt beskrevs på bipacksedeln. Jag fick alltså värre problem av salvan mot svampen än jag hade av svampen. På fredagen ringde jag till VC igen, tredje gången på en vecka. Till slut fick jag Dektacort på recept.
Efter lite efterforskning visade det sig att det fanns en tub i bekantskapskretsen, så jag slapp ge mig iväg med mina blygdläppar på nått äventyr. Jag känner lite skillnad, blir inte fullt så svullen och irriterad av Dektacorten, men skönt är det då inte. På natten gör den dock sitt jobb, så jag får sova och vakna utvilad. Sedan tar det någon timme innan jag måste smörja igen. Två gånger dagligen i tio dagar är det meningen... Sedan ska grejorna läka ihop igen :P

På mvc gick det iaf bra. Sfmåttet har lugnat ner sig lite, så nu ligger det på 37cm. Bebis var igång och hjärtat tickade som det skulle. Som väl är så ställde mamma upp som barnvakt och skjuts med. Mannen var inne i stan på körlektion och kom inte hem förrän 45 minuter efter jag åkte. Slapp åka buss båda hållen iaf!

Idag har vi gått på loppis hela familjen, och jag investerade i en gammal fotölj som jag ska amma i. Det kan nog bli riktigt bra! Vi har en pyttesoffa, och efter att ha ammat de andra två barnen så vet jag att jag gärna har ett armstöd under den armbågen som bebis ligger på. Praktiskt med fotölj då. Dessutom får det inte plats några syskon som ska bråka om vem somm sitter närmast mamma och bebis. Jag föredrar om jag får vara ifred när jag ammar...

Nu ska jag ta helgens sista dag och se om underlivet tänker läka ihop lite. Jag hoppas verkligen på det, för nu börjar det bli olidligt, igen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0