In i väggen...

I torsdags fick jag en tandköttsinflammation. Kunde inte äta, prata eller sova. Till slut bröt jag ihop och min man rådde mig att åka hemifrån ett tag.
Så jag packade lite lätt och flydde till mamma och vår arbetsplats. Fick mig en hel helg med mammaumgås, bilåkande och allmänt lugn. Tog ut mitt penicillin mot inflammationen och lät det verka, ta udden av det värsta innan jag återvände hemåt i söndags eftermiddag. Ville se till att jag var mer stabil när jag väl kom hem. För när jag åkte var jag så utmattad av sömnbrist, värk och oförmågan att äta, att jag bara lipade hela tiden. Jag lipade för att jag hade ont, för att jag var trött. Jag lipade när jag såg våra barn, för att jag inte orkade med dem, för att jag hade dåligt samvete, för att de bråkade och kivades... Mannen hann precis komma ner från läggningen av två trilskande barn på övervåningen, när han fick ta hand om en totalt nedbruten, lipande fru i tvsoffan...

En helgs lugn och ro var precis vad jag behövde. Men nu är vardagen tillbaka, och det är inte roligt kan jag meddela. Har fått veta att det finns en och annan som tycker att mina Facebookstatusar är väldigt negativa... Jo, jag lovar! Då ska ni få ta del av vad jag kämpar med varje dag, bortsett från den normala plågan med att ha två barn ;)

Krämpor just nu;
Sammandragningar, sånna där som gör att bebisen i magen ser vacuumförpackad ut.
Ischias, från svanken ner i knävecket samt framtill, från ljumskarna ner i knäskålen.
Slitningar i alla muskel- och ledfästen på blygdbenet.
Halsbränna, sura uppstötningar och illamående.
Ett halvt lår som somnar.
Inflammation i tandköttet.
Nässelutslag i munnen, samt svullna mandlar.
Svampinfektion i underlivet.
Irriterade hemorojjder.
En väldigt livlig bebis i magen ;)

Varje kväll innan jag  går och lägger mig har jag följande rutiner;
Först, ta Samarin mot magen, sedan borsta tänderna med supermjuk tandborste. Skölja bort alla tandkrämsrester, eftersom jag sedan ska skölja munnen med ett skölj som inte tål flour. Stolpiller mot hemorojjderna, salva mot svamp/obalans i underlivet. Ta penicillinet (två timmar efter att jag har ätit) och alvedon. Till sist skölja munnen med bakteriedödande munskölj. Häpp! Lägg på ytterligare två penicillintabletter varje dag, ungefär sammanlagt 7 alvedon om dagen, och nederdelsrelaterad skötsel under dagen... Förstår ni nu varför jag är negativ?! Det hjälper inte att tänka på att jag (vi) ska få en "underbar bebis", för det enda jag kan tänka på är "Kan jag verkligen älska denna unge, med allt den medfört de sista veckorna?"
Jag känner mig totalt nedbruten.

Idag ska jag träffa min barnmorska. Hon har säkert någon bra lösning på detta... Plääh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0