Den sista shoppingen.

Igår var jag i stan med goda vänner. Fixade den sista shoppingen inför bebisens ankomst, och när jag kom hem insåg jag att jag inte hade köpt en enda grej till bebisen... Inte ens ett par strumpor. Knas.
Men, det blev en morgonrock, vilket jag har haft planer på i över ett år, men som kändes ännu mer behövligt nu när jag planerar att amma. Sedan hittade jag två amningsbh:ar, trots att jag skrämde livet ur expediterna! Svart, med båge i storlek 80 F... Nu blev det iofs G, men annars gick det bra. Och naturligtvis fanns det bara en svart bh, så jag fick ta en av varje. När jag handlade i butiken sist så köpte jg varor för över 1000kr, då fick jag en rabattsats att använda vid nästa köp, så mina nya bh:ar kostade "bara" 900kr istället för 1000kr. Det är underbart med stor byst :P
Efter bhinköpet fortsatte jag till garnbutiken för att hitta mig ett projekt att pilla med på BB. Det fick bli ett mönster på bebispantalonger och garn till två par. Gick in på Po.P i sökandet efter en bekväm amningströja, men det sket sig. Provade på HM med, men det var meningslöst. Jag satte mig vid Boob´s hemsida på kvällen istället, som dagen till ära hade 30% rea. Ett amningslinne och en amningsklänning hanade i varukorgen. Nu får vi se om plaggen hinner anlända innan vi åker in för snittet. Men det löser sig nog.

Har insett att vi har en del att fixa med innan vi åker in. Bugaboovagnen som nuvarande minstingen har haft som sittvagn borde monteras om till liggvagn, samt rengöras ordentligt. Bebisrummet, som nu faktiskt har el, ska möbleras, en filt ska blockas, bbväskan ska packas, borde köpa bebisblöjor, bädda spjälsängen... Samtidigt som jag vill sy mer babyplagg. Massor av hemsytt blir det, men det är kul!

Igår köpte jag ingenting till bebisen. Trodde att jag skulle löpa amok så här sista stadsbesöket innan leverans, men det gick väldigt smärtfritt.

Har sovit dåligt två nätter i rad nu dels p.g.a svampinfektionen som vägrar ge med sig och dels p.g.a värmen. Steg upp kl 06 imorse och nu börjar jag bi groggy igen, jag som har båda barnen ensam idag. Så himla passande. Får se om jag kan lösa detta på något vis...

Förresten! V. 37+5 idag! Snart på mållinjen!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tjohoo! Snart kommer lilla knottet :) Jag är så nyfiken. Hoppas vi hinner med lite umgås innan dess också!

2011-06-29 @ 23:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0