Valborgshelg...

Äntligen!
Min pappa är här, och delar på nuvarande minstingens rum, så att hon och bebis får varsitt krypin. För krypin är precis vad det blir, verkligen inga salar till sovrum här inte :P Men jag har alltid upplevt att det är viktigt att ha sin egna vrå, även om det är ett pytterum, med sin säng och sina käraste ägodelar. Sedan är de ju barn, de kommer att sprida sin "skit" över hela huset ändå, precis som vanligt.

Igår var vi dessutom och hämtade färgen till dessa rum, så att vi kan börja måla rummen när vi har lust och tid. Förhoppningsvis så har min ischias gett med sig över helgen, så att jag med kan hjälpa till. Mannen ska gå tillbaka till jobbet tre dagar i veckan med start på måndag, och sedan köra körlektioner två dagar i veckan, så nu är inte tiden lika givmild mot oss längre...

För någon dag sedan hittade jag skötbordet och spjälsängen jag letat efter, på Blocket. Chansade och skickade ett mejl och frågade om säljaren kunde tänka sig att skicka möblerna, och döm till mig förvåning när hon sa ja! I min iver glömde jag bort att fråga vilken modell spjälsängen var i, vilket mannen påpekade för mig idag. Och mycket riktigt, när jag kollade noggrannare på bilderna så såg jag ju att det var en Cot One och inte en Cot Two som jag ville ha :P Skillnaden på de två är att Two har sänkbar sida, vilket vi har sett som en nödvändighet eftersom jag är så kort och dessutom blir snittad. Då underlättar den sänkbara sidan avsevärt. Men, jag har redan betalat möblerna, så vi får helt enkelt montera ihop sängen när den kommer och se hur den verkar. Annars får jag väl sätta ut den på Blocket själv, och köpa den modellen jag vill ha. Klant på mig :P

Bara för att vi skulle ha hit min pappa på snickerier idag så fick minstingen världens vattkoppeutbrott inatt. Jag satt uppe i tvsoffan med henne hela natten, och fick ibland hålla fast henne för att hon fick sådan panik av att det kliade. Sedan somnade hon 04:50, jag vaknade av att jag satt illa för att hon sov på mig vid 06, och försökte flytta på henne. 06:20 vaknade hon igen. Kl 07 kom äldstingen upp, då gick jag och la mig i min säng och sov 40 minuter innan jag klev upp igen för att äta frukost och vakna till innan pappa kom. Piggelin, verkligen :P

Imon blir det vila. Jag lär däcka i soffan så fort jag lagt minsting ikväll, det går nog inte att råda bot på oavsett mängd godis jag kan trycka i mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0