Sista dagen innan de sista tio veckorna.

Det har varit dåligt med bloggande på mina bloggar :P Jag har väl varit upptagen, misstänker jag. Med sjuka barn (vattkoppor och förkylning), träning, fint väder och graviditet. Jag har sytt och stickat en del med. Så jag har verkligen inte suttit sysslolös.
Men men!

Förra veckan var jag på mvc. Lyssnade på hjärtljuden, som växlade mellan 125s/m när bebis var stilla och 150s/m när den busade runt. Sedan mätte vi magen. Månadens överraskning, nog för att jag är medveten om att jag är stor om magen, och att vi får stora barn. Men, i v.28 som jag var då, mätte mitt sfmått 31cm! Jag ligger strax under medelkurvan för tvillinggraviditet :P Med äldsta barnet hade jag 27cm i samma vecka...
Så, nu har jag slutat sy babykläder i storlek 56, kan jag ju meddela. Storlek 62 gäller här. Har fått ihop några plagg iaf.
Men, eftersom bebis är så stor så har jag börjat oroa mig för att den ska komma för tidigt. Jag är beviljad kejsarsnitt, och det görs i regel en vecka innan BF, som det känns nu så lär bebis inte ligga kvar tills dess. Fast det har jag ju sagt med de andra två med, och de har ju hängt kvar. Å andra sidan vet jag inte hur intresserad jag är av ha en jätteklump i magen mitt i sommarvärmen... Men, jag tänkte ta upp detta med min BM när jag är där nästa gång, om tre veckor. Då är det meningen att jag ska få min tid till snitt, då ska jag se med henne om jag inte kan få ett UL för att kolla hur stor bebis är och om det är möjligt att ta snittet ytterligare någon vecka tidigare. Jag får väl se, jag litar på att de tar de bästa besluten för både mig och bebis. Det brukar lösa sig bra så :)

Nu när vårvärmen har kommit så har jag investerat i lite fler gravidplagg. Jag fick hem ett paket från Lovely Mama för ett par veckor sedan, de hade lite rea så jag passade på :)


Hade med ett par toppar till, men de hittar jag inga bilder på nu. Dessutom var jag inne i stan igår, i jakt på försäkringskassan och nått par shorts. Hade hittat ett par shorts som fanns i två olika färger, på HM´s hemsida, men de fanns ju inte i butik. Men, i butik fanns dock trekvarts byxor i tunn trikå, som nästan påminde lite om träningsbyxor, med knyt under magen, för 149kr. Jag köpte ett par i svart och par gråmelerade. Perfekt att ha till valfri topp när man går hemma i värmen och inte orkar klä upp sig men ändå inte vill se ut som en slashas :) Hittade tyvärr inte dem på HM´s hemsida, annars hade jag lagt ut bilder på dem.

Jag provade skor med igår. Det är inte det roligaste när man är i vecka 29, kan jag meddela. Dessutom fick jag världens ischias när jag gått på stan i 30 minuter, förvärkar och galen bebis i magen som vägrade vara stilla.. Puh! Det var skönt att ta bussen hem när jag var klar.

Inne på FK fick jag veta att jag kunde söka graviditetspenning. Jag, mitt nöt, hade helt missat att det inte finns någon havandaskapspenning längre, utan att man måste ansökan om förflyttning på jobbet och att den blanketten ska in till FK... Snark på mig själv! Men, kvinnan på FK sa att det skulle vara lugnt att ansöka om GP trots att jag inte begärt förflyttning på jobbet, eftersom jag inte kan förflyttas i mitt arbete. Så igår ringde jag ansvarig på min arbetsplats som skulle ringa vår chef inne  på kontoret, sedan får vi se vem som ska fylla i blanketten och när det kan göras. Hade jag varit ute i god tid så hade jag nog inte varit orolig, men nu får jag ju vänta 30 dagar från inlämningen tills jag vet om in ansökan går igenom... Snark på mig själv, igen!

Idag hittade jag spjälsängen och skötbordet vi vill ha till bebisrummet, på Blocket. Har mejlat och frågat om säljaren kan tänka sig skicka möblerna, för jag har tyvärr ingen möjlighet att ta mig till Västerås där möblerna finns. Hoppas, hoppas! Priset var en bra bit under nypriset, osså ingick det skötbädd, madrass och bäddmadrass i priset. Hoppas, hoppas, igen!

Ischias och svampinfektion har satt stopp för min simning denna veckan. Men imon hoppas jag vara fit för ett spinningpass!

Nu ska jag gosa med minstingen, hon är förkyld och verkar ha vattkoppor på g...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0