Puh!

Ibland är det tur att jag är gravid. Som idag. Hade jag inte haft busungen i magen så hade jag nog knappt varit medveten om att jag var vid liv. Jag har haft migrän, hela dagen, och det enda som pimint mig om att jag lever är buffarna i magen. Det låter ju helt sjukt, men jag har faktiskt varit så utslagen. Minstingen hade tydligen varit inne i sovrummet med hela sin doktosväska och diagnostiserat mig, men det minns inte jag. Jag misstänker att jag inte märkte det då heller...

Denna veckan har jag upptäckt ännu en bra sak med gravidtrosorna, de som är stor som örngott. Det sitter alltid uppe, så de hjälper till att hålla byxorna uppe. Med andra ord, när trosorna sedan ä i tvätten och jag tar på mig vanliga trosor, så har jag inget som håller mammabyxorna uppe... Magen har nämligen blivit stor och blank, så allt kasar av. Dragit om bulan :P Eller badbollen kanske passar bättre :P

Imon går jag in i vecka 27. Herregud, vad tiden går! Jag hinner ju inte med! Helt sjukt! Innan jag vet ordet av så kommer vi vara mitt i sommarn, bebis halvvägs ute och semester överallt :P Hoppas barnrummet är färdigt tills dess! Det borde det vara...

Jag har börjat sticka på en filt till bebis. Äldsta tjejen har en blå filt med fleecefoder och broderier på. Till nuvarande minstingen stickade jag en tjock ullfilt i svart med rosa pluttar på. Men den funkar nog dåligt i sommar :) Nu blir det en mönsterstickad filt i grön, tunt ullgarn som matchar vagnen :P Nörd, jag vet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0