Lätt!

Fortfarande vecka 27 och jag känner mig ganska lätt i kroppen. Träningen går bra, och när jag ställde mig på vågen för ett par dagar sedan så visade det sig att jag faktiskt gått ner 2kg sedan mvcbesöket från Horrorville! Gött, mina tag i kragen på mig själv fungerade bra. Nu börjar folk säga att magen ser rundare ut med, innan var den ju lite extra vadderad, så den var lite bredare än nödvändigt.
Rund är ledordet för magformen denna veckan, som en boll mitt på kroppen :)

Just nu undrar jag mest när det ska börja ta emot. Visst, jag svettas som en galning på spinningpassen, jag blir sjukt anfådd av att gå i trappor och ischiasen ska vi inte tala om. Men jag orkar fortfarande med. Det är inte olidligt jobbigt på spinningen och simningen går bara bättre för varje besök i bassängen. Det kanske är så här det ska vara att vara gravid? Jag som är så van vid att må pissdåligt, blir helt överväldigad av vad jag fortfarande orkar med. Inbillar mig att det är för att jag tycker om att träna med, som det går så bra. Konditionen har jag ju sedan innan jag plussade, och dessutom har jag slutat röka sedan dess, det borde ju göra sitt till med. Nu hoppas jag att jag slipper infektioner och sånt, så att jag an fortsätta så länge som möjligt. Kan tänka mig att spinningen håller igång i ungefär 8 veckor till, så har jag tur så kan jag spinna terminen ut. Undrar hur länge simhallen håller öppet?

För övrigt så är det fullt ös i magen nu för tiden. Igår morse försökte jag till slut sova på alla fyra, med tre kuddar under huvudet, men jag gav upp. Steg upp, åt frukost och sydde en bebismössa i stället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0